Na 6 jaar hard werken is Duivenvoorde Uitvaartzorg uitgegroeid tot een bekende naam in Voorschoten, Wassenaar en omstreken. Met frisse energie, kennis van zaken en een flexibele instelling heeft zij de uitdagingen van de afgelopen jaren niet alleen doorstaan, maar ook benut om haar dienstverlening te ontwikkelen.
Het tekent het jonge bedrijf dat aangevoerd wordt door Dominique de Vries Schultink. Zelf is ze ook nog jong, begin 30. Zij was dus twintiger toen ze Duivenvoorde Uitvaartzorg begon. Iets wat je niet zo vaak ziet in deze branche, die toch nog altijd een beetje met een grijs en stoffig imago te kampen heeft. Totaal onterecht vindt Dominique.
“Ik ben al van jongs af aan, sinds het overlijden van mijn opa, gefascineerd door de wereld van uitvaartbegeleiders. Hun werk op de achtergrond sprak ontzettend tot mijn verbeelding. Ik zag ze bezig en dacht meteen, dat wil ik later ook doen. Het werk is divers, uitdagend en belangrijk. Je staat mensen bij die op een emotioneel beladen moment van alles moeten regelen. Dan kun je ze echt helpen.”
Net als bij andere branches had Covid-19 veel impact op het werk van uitvaartbegeleiders. Vanzelfsprekend moest Duivenvoorde Uitvaartzorg zich ook aanpassen aan de nieuwe realiteit. Maar alle restricties spoorde haar juist aan om nog flexibeler te zijn, out of the box te denken en de nieuwe digitale mogelijkheden te omarmen.
“Het heeft ons verder gebracht. Met de opgedane kennis en nieuwe ervaringen kunnen we mensen nog beter begeleiden bij het realiseren van hun wensen voor de uitvaart. Om dit te markeren hebben we ons logo en onze website ook gemoderniseerd, mét een nieuwe belofte: toegewijd aan een passend afscheid. Het zegt precies waar het bij ons om draait; toewijding en een persoonlijke benadering.”